Kenia
2018
W roku 2018 kontynuujemy realizację projektu "Szkoła dla wszystkich". Kontynuujemy również pracę w slumsie Mathare w Nairobi. W kwietniu rozpoczęliśmy realizację projektu „Zdrowe przedszkole – poprawa warunków sanitarnych oraz promocja zdrowia dzieci w wieku przedszkolnym z nieformalnej dzielnicy Mathare w Nairobi”.
2017
W roku 2017 powróciliśmy do slumsów Nairobi z projektem „Przedszkola przeciw wykluczeniu - zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i opieki nad dziećmi z nieformalnej dzielnicy Mathare w Nairobi”. W tym samym roku rozpoczęliśmy również realizację dwuletniego projektu „Szkoła dla wszystkich - wyrównywanie szans edukacyjnych i życiowych dzieci z niepełnosprawnością zamieszkujących półpustynne obszary wiejskie okręgu Mbita w Kenii”.
2016
W roku 2016 kontynuowaliśmy naszą współpracę z przedszkolami w okręgu Mbita poprzez realizację projektu „Przedszkolak z klasą 3.0 - zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i opieki dzieci z półpustynnych obszarów okręgu Mbita w Kenii”. W tym samym okręgu prowadziliśmy również projekt „Zdrowa szkoła – poprawa warunków sanitarnych na terenie szkół podstawowych w półpustynnych obszarach okręgu Mbita w Kenii”.
2015
W roku 2015 kontynuowaliśmy pracę w prowincji Nyanza (na południe od Jeziora Wiktorii) realizując projekt „Przedszkolak z klasą 2.0. - zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i opieki dzieci z półpustynnych obszarów okręgu Mbita w Kenii”. Rozpoczęliśmy także pracę w prowincji Bungoma w zachodniej Kenii. Zrealizowaliśmy tam projekt „WASH - poprawa bezpieczeństwa sanitarnego i zdrowia dzieci w szkołach podstawowych na terenach wiejskich hrabstwa Bungoma w Kenii”.
2014
W roku 2014 rozpoczęliśmy pracę w prowincji Nyanza w zachodniej Kenii realizując tam dwa projekty: „Bezpieczne szkoły dla Kenii - poprawa warunków sanitarnych i zdrowia dzieci w publicznych placówkach edukacyjnych w obszarach wiejskich regionów Central i Nyanza” oraz „Przedszkolak z klasą - zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej i opieki na półpustynnych obszarach wiejskich okręgu Mbita w Kenii”
2013
W roku 2013 kontynuowaliśmy pracę na rzecz poprawy jakości nauczania przedmiotów ścisłych w szkołach w slumsie Mathare w Nairobi poprzez realizację projektu „Mathare ściśle fajne - poprawa jakości nauczania przedmiotów ścisłych w slumsie Mathare w Kenii poprzez popularyzację nowoczesnych technologii oraz aktywnych metod przekazywania wiedzy”.
2012
W 2012 roku zrealizowaliśmy projekt "Ambasadorzy Astronomii z Mathare", a także dwa projekty rozwojowe: „Szkoła zdrowia II - poprawa bezpieczeństwa sanitarnego dzieci ze slumsów i obszarów wiejskich w prowincjach Central, Nairobi i Nyanza w Kenii” oraz „Ściśle fajna lekcja w slumsie - włączanie aktywnych metod przekazywania wiedzy z zakresu przedmiotów przyrodniczych oraz podstaw technologii teleinformatycznych do procesu nauczania w slumsie Mathare w Kenii”.
2011
W roku 2011 na podstawie doświadczeń z 2009 roku przeprowadziliśmy w Kenii projekt „Szkoła zdrowia: wprowadzenie elementów edukacji zdrowotnej do programu szkół ze slumsów Nairobi”. Jego ogólnym celem była poprawa jakości nauczania dzieci mieszkających na terenie slumsów Nairobi poprzez zwiększenie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie tamtejszych szkół oraz wprowadzenie eksperymentalnych metod edukacji zdrowotnej do programu nauczania przedmiotów przyrodniczych.
2009
Początek naszej pracy w Kenii. Zaczęliśmy od małego projektu pilotażowego (zrealizowanego razem z Ośrodkiem Badań Młodzieży Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego) pod nazwą „St. Philip’s School Mathare: pomoc i rozwój potencjału”. Jego głównym celem było udzielenie bezpośredniej pomocy szkole św. Filipa w slumsie Mathare.